מנהלים בארגון          
 
מחקרים רבים בחנו בשני העשורים האחרונים את סוגיית הניהול בפירמות עסקיות.
 
השאלה המרכזית היא: 
האם מיומנויות ניהוליות מולדות או נלמדות???
 
בבואנו לבחון את המנהלים בארגון נמצא קשת רחבה של מנהלים אשר מיצרים טווח תשובות כגון:
 
מנהלים שהוגדרו כ "נולדו לנהל".
מנהלים שהוגדרו "עם פוטנציאל גולמי שיש ללטש".
מנהלים שיכנסו לקטגוריה של "הפתעה חיובית".
 
כאלו שלא ציפנו מהם והצליחו.
מקצוע  הניהול דומה למקצועות רבים אחרים, האם שאלנו:
 
אדם נולד להיות מהנדס או שהוא למד להיות מהנדס?
 
ניהול הוא מקצוע לכל דבר והוא דורש מיומנויות תאורטיות לצד נסיון ופרקטיקה. אם כך בהחלט ניתן ללמוד את מקצוע הניהול. ההבנה שניהול הוא מקצוע כמו כל מקצוע אחר הינו הבסיס לרכישת המיומנות.
 
ישנם ארגונים בהם ההכשרה הניהולית מועברת כתורה שבע"פ ועוברת מדור לדור, כך מתעצבת השדרה הניהולית.
 
בארגונים כאלו מנהלים רבים החלו את דרכם כעובדים וקודמו לדרג ניהולי לאחר שבצעו את תפקידם טוב יותר מהאחרים, השקיעו מאמץ רב, הפגינו רמה מקצועית גבוה, והגיעו להישגים.
 
אולם בבואם לבצע תפקיד ניהולי עליהם לפתח מיומנויות נוספות, להחליף ולשנות מיומנויות קיימות.
 
לדוגמא:
 
עובד נדרש לבצע את המטלות.
מנהל נדרש ללמד את העובדים לבצע מטלות (לבצע חניכה ולהאציל סמכויות).
 
עובד נדרש להתעמק במשימה אחת בכל פעם.
מנהל נדרש לבצע מספר משימות במקביל.
 
לעיתים קרובות עובדים מצוינים מתקשים להיפרד מהמשימות שעליהן קבלו הערכה וכמעט ואינם מסוגלים לראות אחרים עושים את אותן משימות בצורה שאינה מושלמת בעינם.
 
בתהליך פיתוח המנהלים נבחנים  הכישורים החוסמים את מימוש הפוטנציאל הניהולי לעומת הכישורים הקיימים אשר תומכים במיומנויות הניהול.
 
פיתוח מיומנויות ניהול הינו תהליך של צמיחה אישית ומקצועית, במהלכה המנהל עובר הכשרה מקצועית כיצד להתמודד עם יעדים ומשימות ניהוליות אשר יאתגרו אותו בטווח המיידי ובעיקר לטווח הרחוק, לאורך השנים בארגון.
 
פיתוח מנהלים הינו מודולארי ומכיל הבטים כגון:
 
קורס לפיתוח תפיסה ניהולית עפ"י מודל שבו המנהל מכיל את הארגון ומוביל אותו לעבר יעדיו, באמצאות
   העצמה.
פיתוח ממיומנויות ניהול, אימון מנהלים לשיפור ביצועים.
הכשרת עתודות ניהוליות, פיתוח תפיסה ניהולית לעובדים העתידים להתקדם לתפקידים ניהולים.
פיתוח שיגרה ניהולית, אמצעי לפיקוח, בקרה ומדידה: הכשרת המנהלים לביצוע אפקטיבי של ישיבות ופגישות
   עבודה, תהליכי הערכה ומשוב, בחינת שביעות רצון עובדים ולקוחות אל מול יעדי הארגון.



 
ניתן להתייעץ באמצעות השארת הודעה ב "צור קשר" או בשליחת מייל ל info@obp.co.il
 
 
"פסיכולוגיה עסקית ארגונית" טלפון:  054-2202570 |   דוא"ל:  michal@obp.co.il |  כתובת:  ת.ד. 2318 רחובות 76123 ישראל