מי מניע את המנכ"ל?
מי מעלה את המוטיבציה לסמנכ"ל?
 
מנהלים בכירים הינם בעלי השפעה מהותית על השגיה של הפירמה.
מנהל בכיר שחוק או עייף או אפילו לא מרוצה משפיע על הארגון לעיתים לא בטווח הקצר אלא דווקא בטווח הארוך.
 
מנהל התחום, מנהל האגף, סמנכ"ל או מנכ"ל, האם הם מרוצים?
 
התהליכים המוצגים, מתארים אופני חשיבה, אשר מובילים לנקיטת עמדה באשר לשביעות הרצון ובהמשך יכולים להשפיע על התנהלות בפועל.
 
חשיבה השוואתית:
במקרים רבים המנהל הבכיר משווה את עצמו לקבוצת הייחוס שהוא בוחר לעצמו, מנהלים בארגונים אחרים, חברים ששרתו איתו בצבא, חברים שלמד איתם באוניברסיטה או מנהלים שהוא קורה עליהם במדור העסקים.
 
תפיסת עצמית חיובית:
על פי רב הדימוי העצמי של המנהל העצמי הוא גבוה. הוא הצליח להגיע למשרה הבכירה על ידי כך ששכנע את עצמו ואחר כך את האחרים שהוא מוכשר ובעל יכולות ביצועיות טובות יותר משל המועמדים האחרים.
 
חשיבה תוצאתית:
לעיתים נראה כי הקידום משפיע על המנהלים הבכירים יותר מהשגרה.
האתגר הבא, התפקיד הבא, הפרויקט הבא, החשיבה קדימה הינם מיומנויות חיוניות בעולם העסקים.
 
על פי רב קיימת בקרב מנהלים מוטיבציה להישגיות, מה שמניע אותם הינו התוצאה המתגמלת את הדימוי העצמי שלהם. אולם אותם מרכבים המבאים לרמת מוטיבציה גבוהה והשגיות יכולים להביא לירידה במוטיבציה ואף לשחיקה כאשר הם אינם מתקיימים.




 
ניתן להתייעץ באמצעות השארת הודעה ב "צור קשר" או בשליחת מייל ל info@obp.co.il
"פסיכולוגיה עסקית ארגונית" טלפון:  054-2202570 |   דוא"ל:  michal@obp.co.il |  כתובת:  ת.ד. 2318 רחובות 76123 ישראל